söndag 3 juni 2012

Nu har de fått varandra

Såg den här bilen för ett år sedan, och tänkte då att den ska jag göra till min dotter. Den var rolig att göra,  men man fick ha mycket tålamod. 


Gjorde ett matchande kuvert till, mallen har jag fått av Margareta.

Här får Emelie och Marcus varandra.

Emelie har tre yngre bröder och här sjunger Erik för brudparet. Och bakom står Lukas som håller ringarna, han är yngste brodern.
Brudparet med tärnor och bestmän. Längst ut står Emelies tredje bror Joel

Brudparet på väg till festen

Det var en helt underbar dag, men visst känns det i mamma hjärtat när ens dotter gifter sig.

20 kommentarer:

  1. Ett väldigt vackert brudpar,
    förstår att det känns i mamma-♥.

    Bilen du har gjort passar ju perfekt,
    den är otroligt snygg och välgjord.
    Jättefint kuvert till också.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Ett mycket vackert brudpar,
    och så klart att det känns i mamma hjärtat att se sin dotter gifa sig :)
    Vilken tur ni hade med vädret,härligt!

    Va snygg bil dom fick av dig,
    kan tänka mig att det va mycket jobb på den.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Underbart fint och fotografierna helt så vackra!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar dag du hade igår, förstår att det måste vara känslosamt att se sin dotter gifta sig. Vilken tur ni hade med vädret!

    Vilket arbete du lagt ner och gjort den underbara bilen till dom, så läckert!!!! Även det måste varit känslosamt att göra =) och dom måste blivit väldigt glada och imponerade av den.

    Försökte klura ut vilken kyrka häromkring som ni varit i, men gick bet på det,hihi.

    Kram Iffa

    SvaraRadera
  5. Vilket vackert brudpar. ja du nog känns det i mammahjärtat:))Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fina de är!!! Jag förstår att ni hade en fantastisk dag. Du får berätta mer sen. Kram

    SvaraRadera
  7. ÅÅH VILKET VACKERT BRUDPAR :)

    Jisses vilken supersnygg bil du har gjort, helt otroligt snygg, I LOVE IT :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  8. Hej Nina!
    Åhh så vackert brudpar, förstår att du är stolt. Bilen är ju helt makalöst fin och vilket arbete du lagt ner på ALLT... Ha en fin vecka!!! Kramizar Susanne

    SvaraRadera
  9. Vilken bil! Jätte snygg.
    Vackert brudpar också.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder på brudparet, jag förstår att du är stolt. Underbar bil med så fina dekorationer. Ha en bra vecka. Kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Fina bilder på ett vackert bröllop. Så söt din dotter är. Och som du har knåpat med denna bil. Jag kan tänka att du fick ha lite tålamod, men så bra det blev. Ha det gott, kram Gertrud

    SvaraRadera
  12. Vilket sagobröllop!! Så fint brudpar och så härliga bilder du bjuder på.
    Den där bilen var ju helt fantastisk - och alla ljuvliga askar du gjort - vilket otroligt jobb!!
    Kul att du gillade kuvertmallen - det är ju inte så svårt ;o)
    Nu får du vila lite! Ha det gott! Kram!!

    SvaraRadera
  13. Åh vad roligt! Vilket fantastiskt fint brudpar... vad stolt du måste vara!! :)
    Bilen är jätte fin, ser VÄLDIGT pillig ut... Men SÅ snygg!
    Ha det gott, Annacarin

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder och ett vackert brudpar!
    Så snygg bil du gjort!
    jag har också gjort en... ja egenligen två!
    Om du vill se den första finns den här
    http://franpysselbordet.blogspot.se
    Kram lene

    SvaraRadera
  15. Hej! Ja det är en dies jag har till hörnen. Kan ta med den då vi ses i september. Kram

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Tack för rara ord hos mig!
    Du frågade om mitt ormbunksblad - det är en stans som jag, om jag minns rätt, köpt från PY-hobby en gång när de hade extrapris på bladstansar.
    Ha det gott! Kram!!

    SvaraRadera
  17. Å vad mysigt det ser ut, vad fina de är!!
    Din bil är helt otroligt vacker, vilket jobb och vilka fina färger!WOW!

    SvaraRadera
  18. Förstår att du varit upptagen, vilka söta gåvoaskar och bilen är ju urläcker :O)

    SvaraRadera
  19. Så fina kort från bröllopet. :)

    Vilket jobb du har lagt ned på bilen och på påsarna till gästerna. :) Wow!

    Du frågade om jag har någon beskrivning till tårtkortet som jag har gjort. Jag har använt mig av denna beskrivning: http://stempeleinmaleins.blogspot.se/2011/02/torten-karten-tutorial.html

    Jag har ändrat lite på måtten på student-tårtkortet för att det skulle passa med allt som skulle vara med, men du ser ju grunden på inlägget som jag länkat till. :)

    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. Va' fint du skapade till brudparet.
    Kram

    SvaraRadera